Fara Punctuatie

Peste Pangasius din Vietnam

Posted in Sanatate by cridas on 06/05/2009

Industrial cultivat în Vietnam , de-a lungul râului Mekong , pestele Pangas sau Pangasius (cum il stim noi ), a fost introdus recent pe piaţa.  Intr-o foarte scurtă perioadă de timp, acesta a crescut în popularitate în Franţa si in intreaga Europa. Francezii infuleca Pangasius ca si cum ar fi ultima lor masa. E un peste foarte accesibil ca pret(relativ ieftin), se vinde mai ales ca fileuri fara oase şi are o aroma şi textura neutra (blanda); mulţi l-ar compara cu codul. “But as tasty as some people may find it, there’s, in fact, something hugely unsavory about it”. Desi unii oameni il gasesc gustos, de fapt, ceva este extrem de neplăcut. Sper că informaţiile furnizate aici va vor servi ca informaţii importante pentru dumneavoastră şi viitoarele alegeri vis-a-vis de produsele pe care le introduceti in alimentatia Dvs. si a familiei Dvs. Iată de ce este mai bine sa nu cumparam pangasius: Pangasius sunt plini cu un nivel ridicat de otrăvuri şi bacterii. (arsenic, deseuri / dejectii chimice etc.).Si asta pentru ca raul Mekong este unul dintre cele mai poluate râuri de pe planetă, aici sunt crescuti pangasius, iar industriile dezvoltate de-a lungul râului arunca substanţe chimice şi deşeuri industriale direct în el. A se lua aminte : un prieten a testat in laborator acest peşte şi ne spune sa evitam consumarea lui, datorită riscurilor mari de contaminare. Indiferent de rapoartele şi recomandările împotriva vânzarii, supermarketurile inca vând publicului larg, chiar daca stiu că sunt contaminate, pentru ca acest peste se cumpara foarte bine si, implicit, profiturile companiilor cresc. Pangasius nu este un peste ecologic, ba, dimpotriva, este un experiment genetic si o “bomba” biologica. Pangasius este situat la polul opus alimentelor ecologice, sunt crescuti în Vietnam si, mai nou, pentru ca cererea a devenit foarte mare pe pietele din intreaga lume, deseori sunt injectati cu hormoni proveniti din urina deshidratata, deoarece au constatat ca astfel pestii cresc mai repede mari si carnea lor devine mai “pufoasa”. Studiati si voi toate informatiile legate de acest nou “trend” de peste si luati singuri decizia daca il mai consumati sau nu!

INTRATI AICI SI AFLATI SINGURI…

Portia de sanatate – Incearca: Produse BIO romanesti

Tagged with: , , ,

13 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. nini said, on 07/05/2009 at 1:06 PM

    deci, in primu rand nu ne intereseaza subiectu; desi am inceput sa cumparam pangasius….subiectu e totusi neinteresant.
    mi se pare interesant totusi ca tu spui ca nu e deloc sanatos…..in ultima vreme vad multa lume care alearga dupa el.

  2. Sergiu said, on 14/05/2009 at 4:13 PM

    Am citit şi eu acest articol în engleză căutând mai multe despre acest peşte, şi de acolo practic am şi venit pe această pagină. Am rămas puţin şocat după citirea acestui articol, dar citiţi şi comentariile oamenilor – la toţi le place şi efecte adverse nu sunt, mai citiţi ce sriu şi specialiştii.

    Eu am cumpărat de două ori acest peşte şi mia plăcut mult, probabil am să continuu să-l consum, dar am să urmăresc acest subiect.

  3. ??? said, on 15/08/2009 at 6:21 PM

    aR FI FOST BINE SA vii si cu ceva date daca tot au fost facute analize , asa fara acestea nu te crede nimeni . mai multa seriozitate la scrierea articolelor ar fi necesara cu DATE PRECISE !!!

    • cridas said, on 15/08/2009 at 6:57 PM

      Pentru mai multe date am trecut in articol si un link.
      Nu sunt de specialitate dar ceea ce am citit m-a ingrijorat si tind sa cred ca este adevarat.

  4. loty said, on 15/11/2009 at 12:23 PM

    ce naivi sunteti, pai toti pestii de acvacultura sunt umpluti cu hormoni.
    Eu lucrez la romsilva, noi aven numeroase pastravarii, crestem si vindem pastrav, care este hranit doara cu hrana – hormoni de crestere, pe baza de oase de animale si alte resturi,
    inainte de anii 90 le dadeam faina de oase, din oasede la abator…
    si lumea tot e innebunita dupa el si e mai sanatos decat alte tipuri de carne….

  5. vale said, on 29/11/2009 at 1:02 PM

    Daca stai sa citesti si articolul original in engleza inca odata ai observa cat de mult ai exagerat cand ai facut traducerea.

  6. GETA said, on 17/02/2010 at 1:45 PM

    ce peste e cel mai bun si mai sanatos

  7. cristina said, on 17/03/2010 at 3:15 PM

    este foarte bun…..eu azi am mancat pt prima data ….are un gust dulce si e delicios cu porumb fiert si pestele putin prajit….eu cred ca in toate apele se arunca deseuri si multe otravuri … fiecare tip de peste e poluat cu aceste deseuri intr-o mica sau mare masura….trebuia sa vii cu date precise…analize concrete…nu asa…..toata lumea incurajeaza consumul de carne de peste….eu nu am niki un efect advers si cred ca azi am mancat vreo 250gr…. ma simt bine si satula… nu mai speria lumea cu povestile astea…..dumneata ai mancat tipul asta de peste?ai murit??ai avut efecte adverse?dupa parerea dumitale care ar fi cel mai bun peste?cel mai comestibil si fara pic de otrava?

    • cridas said, on 19/03/2010 at 2:24 PM

      @cristina
      Eu nu am zis ca nu e bun la gust desi nu stiu daca am mancat vreodata. Si dupa cum scriam mai sus, nu sunt de specialitate asa ca nu am de unde sa fac rost de analize.
      Exista si un documentar pe care il poti viziona aici: http://www.dailymotion.com/video/xo87j_quest-ce-quun-panga_sustainable_dev (este in franceza si a fost difuzat pe M6)
      Sursa mai de incredere nu cred ca poti gasi…mie mi se pare absolut suficient pentru a nu mai manca vreodata!
      Efectele pe care le poate avea in corpul nostru o hrana toxica nu se vad de la o zi la alta. Nu stiu cine este dispus sa riste. Eu nu!
      Cea mai buna mancare pe care o poti gasi este cea de sezon, produsa in zona in care te afli. Orice vine de la mii de kilometri departare nu are cum sa fie mai bun din multe motive, desi stiu ca nici la noi nu se respecta legislatia privind pesticidele si sunt constienta ca produse “pure” nu mai exista de mult pe planeta. Oricand as da un pangasius pe orice peste romanesc chit ca este de crescatorie.
      Cred ca sanatatea noastra este cel mai important avut si merita sa investim in el, nu sa ne cramponam de cel mai ieftin produs.

  8. mitras said, on 11/05/2010 at 2:19 PM

    ma gandesc si eu ca tot ce nu e produs in ue vad ca din start sunt produse slabe calitativ .Oare vacile nebune si puii ,porcii crescuti prin ue sunt oare mai bune decat cele crescute in curtea taranului?Cu toate acestea importam masiv si le umplem buzunarele in schimb caltatea lasa de dorit.Ce sa inteleg ca tot ce e produs ue e de consumat iar ce nu, contin otravuri s.a.m.d.?Asa ne-au terminat nenorocitii agricultura ,zootehnia etc.
    . Consumati fratilor ptr ca parerea me a e ca mai infect e un porc crescut cu nuv stiu cwe granule decat pestele care se hraneste cat de cat natural.Restul sunt inventiile ordinarilor

  9. Cosmin.ARAD said, on 16/05/2010 at 10:22 AM

    Orice produs venit din afara UE mai nou este denigrat!Parerea mea este ca se exagereaza cu privire la pangasius .Pestele se poate vedea LIVE la acvariul din Constanta !

  10. flyh said, on 17/09/2010 at 6:39 PM

    ascultati cu atentie.,
    cercetatorii cu vechi state de plata au mai descoperit ca pestele vietnamez pangrasius mai este si un mare consumator de plante etnobotanice din Romania.Iata de ce trebuie serviti doar clientilor si “prietenilor”Ura

  11. claudiu said, on 23/01/2011 at 6:17 PM

    sunt sigur ca este sanatos sa consumi pangasius,cred ca este mult mai toxic sa pufai sau sa bagi alcool aiurea……


Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

